RETOURNEREN EN RUILEN
Wij van DeSchoenenkast.nl vinden het belangrijk om goede service te verlenen.
Is een item niet naar wens dan heb je bij ons de mogelijkheid om te retourneren.
RUILEN – Ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur is bij ons mogelijk indien het artikel op voorraad is. Bij een ruil zijn onze retour regels van toepassing, wat in principe inhoudt dat je het artikel in dezelfde staat retour stuurt zoals je deze van ons hebt ontvangen en de retour kosten voor eigen rekening zijn.
Wat moet je doen als je wilt ruilen? – Stuur ons even een e-mail naar klantenservice@deschoenenkast.nl en geef aan, welke artikel je wilt ruilen en welke je graag zou willen ontvangen.
RETOURNEREN – DeSchoenenkast.nl streeft hoge klanttevredenheid na en hierbij horen goede regels. Je hebt – na ontvangst van je bestelling – het recht om binnen 14 dagen aan te geven dat je een artikel retour wenst te sturen. Dit is je herroepingsrecht. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen. Vervolgens heb je 14 dagen om ervoor te zorgen dat het artikel bij ons retour komt. Bij het niet nakomen van beide termijnen vervalt je herroepingsrecht en wordt retourneren niet meer geaccepteerd.
- Stuur binnen 14 dagen een mail naar klantenservice@DeSchoenenkast.nl. Geef in deze mail aan om welke bestelling het gaat (bestelnummer boven in bevestigingsmail) en welke artikelen je retour wilt zenden.
- Download het herroepingsformulier hier hier en voeg dit volledig ingevuld formulier ingevuld toe bij de retourzending/pakket
Na retourzending van de bestelling heb je bij DeSchoenenkast.nl het recht op de vergoeding van het aankoopbedrag van de artikelen inclusief reeds betaalde verzendkosten. Betreft de retourzending een gedeelte van een bestelling, dan ontvang je het aankoopbedrag van de artikelen exclusief reeds betaalde verzendkosten retour.
Eventuele transactiekosten worden niet gecrediteerd.
De verzendkosten voor het retour sturen van – een gedeelte van – de bestelling naar DeSchoenenkast.nl komen voor je eigen rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je ons betaald hebt.
Uitzondering:
- indien je bestelling ongeopend retour komt (niet opgehaald post.nl locatie) zullen we de door ons gemaakte kosten voor het verzenden incl. 20% aftrekken van het aankoopbedrag dat je terug ontvangt.
- Voor artikelen uit de sale die retour gestuurd worden krijg je een shoptegoed (excl. de verzendkosten) Dus geen geld retour.
- Gebruikte, onverkoopbare producten en of producten zonder aangehecht label worden niet als retour geaccepteerd. (Lichaamsgeuren, parfum enz)
- Retour producten zonder gegevens, heb je geen beschikking tot een printer; schrijf je gegevens op een papier en doe het bij de retour.
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 werkdagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is
Eventuele extra kosten die een retour met zich meebrengen zullen worden verrekend, zoals bijvoorbeeld onvoldoende gefrankeerde post of importkosten.
RETOUR REGELS – We zijn behulpzaam, coulant en klantvriendelijk. Echter, als het gaat om de acceptatie van retourzendingen moeten we streng zijn zodat alle klanten dezelfde kwaliteit van producten en service van ons ontvangen. Je retour zal daarom aan een aantal (vanzelfsprekende) regels dienen te voldoen.
We accepteren alleen retourzendingen;
- Waarvan wij binnen 14 dagen een mail hebben ontvangen omtrent het herroepen
- Zo niet dan vervalt het recht op herroepen en ontvangen we de bestelling met deze ingevulde retour brief binnen 14 dagen na ontvangst retour.
- Waarvan de artikelen op redelijke en deugdelijke wijze zijn verpakt en beschermd bij retourzending. Stuur de ongebruikte producten zoveel mogelijk in de zelfde staat retour.
- Mocht het product beschadigd zijn, labels verwijderd, parfum of andere lichaamsgeuren en of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is (wees voorzichtig bij het uitpakken) om het product te proberen, dan zullen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
- Die binnen de zicht- en retour termijn door ons zijn ontvangen;
Indien je toch besluit te retourneren zonder acht te nemen aan de bovenstaande regels, dan zullen we contact met je opnemen om aan te geven welke invloed je wijze van retour heeft op het eventueel terugontvangen van het aankoopbedrag of het retour ontvangen van het artikel (verzend- en afhandelingskosten zijn in dit geval voor je rekening).
Heb je nog vragen en of opmerkingen, neem contact met ons op via onderstaand contact formulier.